Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

WRZESIEŃ

1. W przedszkolu.

2. Oto ja

3. Moja droga do przedszkola

4. Jesień w parku, w lesie

  •        korzystanie z własnych zmysłów: rozpoznawanie smaku, zapachu, słyszanych dźwięków, rozpoznawanie za pomocą wzroku, dotyku;
  •        zakładanie ubrań, butów;
  •        odkładanie prac na półki indywidualne;
  •        spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem;
  •        składanie ubrań przed leżakowaniem;
  •        udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie.
  •   rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych);
  • nabywanie sprawności manualnej (poprzez wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie prostych kształtów z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru).
  •  nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  •  uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
  •   uczestniczenie we wspólnych zabawach; 
  • nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie;
  • odpowiadanie na pytania.
  •  obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie;
  •  rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu
  •    rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku