Temat tygodnia: W przedszkolu
W tym tygodniu dzieci: − poznają kolegów z grupy − wysłuchają opowiadań Agaty Widzowskiej Latawiec i Barbary Szelągowskiej Pierwszy dzień w przedszkolu − wykonają personalizowaną kartę − określą swój nastrój − dopasują odpowiednie pamiątki do wybranych miejsc − poznają zasady obowiązujące na spacerze − zapoznają się z ustawieniem w parach − wysłuchają i nauczą się piosenki Maszeruje mała Ania − otrzymają znaczki rozpoznawcze − porównają liczebność zbiorów − poznają zasady panujące w przedszkolu − poznają zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń na placu przedszkolnym − powiedzą rymowankę z różnym natężeniem głosu: głośno, cicho − dowiedzą się, jakie pomieszczenia są w przedszkolu i kto w nim pracuje − wykonają pracę plastyczną Plac zabaw
Temat tygodnia: Oto ja
W tym tygodniu dzieci: − utrwalą imiona kolegów i koleżanek z grupy − określają swój nastrój − będą brać udział w zabawach ze śpiewem − wysłuchają: wiersza Agaty Widzowskiej Części ciała, opowiadania Wiktorii Kowalskiej i Macieja Ciechomskiego Urodziny wiewiórki Zoi − dowiedzą się, że każdy z nas jest inny, ma własne imię i nazwisko − utrwalą swoje imiona i nazwiska, informacje o miejscu zamieszkania − odcisną ślad na karteczkach ze swoimi imionami − dowiedzą się, co lubią rówieśnicy − wezmą udział w zabawach integrujących grupę − będą brać udział w zabawach tradycyjnych − wysłuchają i nauczą się piosenki To ja − będą przełamywać barierę dotyku − poznają nazwy części ciała − będą wskazywać części ciała u siebie i rówieśników − powiedzą komplement kolegom i koleżankom − utrwalą umiejętność formowania koła − poznają swoje zainteresowania − będą rozwijać orientację przestrzenną − będą doświadczać świat poprzez zmysły − zagrają w zapachowe memory − wykonają sensoryczne skarpetki do masażu − poznają podstawowe emocje (smutek, radość, złość i strach) i nauczą się je nazywać − wykonają pracę plastyczną Kolorowe emocje
Temat tygodnia: Moja droga do przedszkola
W tym tygodniu dzieci: − wysłuchają opowiadania Ewy Stadtmüller Zebra na drodze − wysłuchają i nauczą się piosenki Bezpieczne przejście − wykonają pracę plastyczną Pierwsza pomoc − określą swój nastrój − zapoznają się z zasadami bezpiecznego przechodzenia przez przejście dla pieszych − dowiedzą się, jakie kolory mają światła na sygnalizatorze świetlnym − poszerzą swoją wiedzę na temat kształtów − poznają zasady układania rytmów − poznają wybrane znaki drogowe − zapoznają się z numerami alarmowymi − nauczą się udzielać pierwszej pomocy − dowiedzą się, jakie są pojazdy specjalistyczne − poznają wybrane zawody
Temat tygodnia: Jesień w parku, w lesie
W tym tygodniu dzieci: − poznają oznaki jesieni − wysłuchają opowiadania Balbiny Piechocińskiej Jesienna rewia mody oraz wiersza Bożeny Formy Jesień − posłuchają nagrania muzyki klasycznej Cztery pory roku. Jesień Antonia Vivaldiego − zapoznają się z reprodukcjami wybranych dzieł malarskich o tematyce jesiennej − określą swój nastrój − będą bawiły się listkami − posłuchają odgłosów jesieni − ułożą jesienne rytmy z kasztanów i szyszek − wysłuchają i nauczą się piosenki Liście w parku − wielozmysłowo poznają wybrane dary jesieni − dowiedzą się, które grzyby są jadalne, a które trujące − poznają wygląd liści: klonu, kasztanowca, dębu i leszczyny − wykonają stworki z materiału przyrodniczego − wykonają pracę plastyczną Jesienna garderoba