WRZESIEŃ
Tydzień I. Witamy po wakacjach!
-doskonalenie umiejętności wyrażania uczuć i emocji, rozwijanie wrażliwości emocjonalnej, kształtowanie pozytywnych postaw i zachowań społecznych
-utrwalenie znajomości imion koleżanek i kolegów, rozwijanie umiejętności określania podobieństw między ludźmi i pozytywnego wypowiadania się na ich temat, kształtowanie postaw akceptacji i tolerancji oraz poszanowania innych, wdrażanie do kulturalnego zwracania się do siebie
-kształtowanie umiejętności określania przynależności do zbiorów, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, kształtowanie postawy szacunku do własności swojej i innych
-poszerzanie wiedzy przyrodniczej, budowanie wiedzy o świecie przyrody za pomocą zmysłów, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie
-tworzenie znaków graficznych, doskonalenie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej, uświadomienie znaczenia znaków umownych w grupie
Tydzień II. Wokół nas
-ustalenie zasad grupowych, wzmacnianie poczucia odpowiedzialności za swoje działania, rozwijanie umiejętności dokonywania samooceny
-zaznajomienie z pracownikami przedszkola, wzbogacenie słownictwa o określenia dotyczące zawodów, kształtowanie odwagi w kontaktach z osobami z bliskiego otoczenia
rozwijanie umiejętności określania położenia przedmiotu i używania przyimków: za, przed, obok, na, nad, kształtowanie umiejętności przewidywania następstw i logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy w grupie i czekania na swoją kolej
-zapoznanie dzieci z siłą oddziaływania naelektryzowanych przedmiotów, rozbudzanie ciekawości poznawczej, utrwalenie znajomości wyposażenia łazienki, wdrażanie do dbania o czystość
-rozwijanie kreatywności, doskonalenie motoryki małej, kształtowanie empatii i wrażliwości
Tydzień III. Nasze pasje, nasze bziki
-wprowadzenie pojęć pasja, zainteresowanie i hobby, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat własnych zainteresowań, kształtowanie umiejętności organizowania różnych form spędzania czasu wolnego
-doskonalenie umiejętności wypowiadania się pełnymi zdaniami na temat ulubionego zajęcia, wzbogacanie słownika czynnego, wdrażanie do poszanowania odmiennych upodobań, ulubionych zajęć innych dzieci w grupie
-rozpoznawanie i określanie wielkości zabawek z użyciem słów: mała, duża, większa niż..., mniejsza niż..., rozwijanie umiejętności komunikacji,obdarzania uwagą osób dorosłych i rówieśników, kształtowanie poczucia pewności siebie w podejmowaniu decyzji
-poszerzenie wiedzy na temat opieki nad pupilem, kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt, budzenie wiary we własne możliwości i umiejętności
-rozwijanie zdolności twórczych dziecka, kształtowanie umiejętności manipulacyjnych, wyzwalanie dziecięcej radości podczas zabaw związanych z rywalizacją
Tydzień IV. Jesień w naszej okolicy
-doskonalenie umiejętności dostrzegania zmian w przyrodzie i pobudzanie do wyrażania emocji związanych z tymi zmianami, kształtowanie
-umiejętności poszukiwania nowych doświadczeń, wdrażanie do swobodnego wyrażania emocji na forum
wprowadzenie litery „o, O” na podstawie wyrazu „owoc”, rozwijanie umiejętności rozpoznawania jesiennych owoców z polskich sadów i utrwalenie znajomości ich nazw, doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat, wdrażanie do inicjowania zabaw w grupie
-utrwalenie znajomości zasad poruszania się w przestrzeni publicznej, doskonalenie umiejętności odczytywania znaków, rozwijanie umiejętności określania stron lewej i prawej, wyrabianie nawyku uważnej obserwacji otoczenia podczas spaceru
-utrwalanie znajomości nazw owoców rosnących w polskich sadach i ogrodach, wspomaganie integracji sensorycznej, kształtowanie umiejętności wykorzystania owoców w jadłospisie, wdrażanie do zdrowego odżywiania
-aktywizowanie twórczego myślenia, kształtowanie wrażliwości dziecka w kontakcie ze sztuką, kształtowanie umiejętności podążania za prowadzącym, doskonalenie orientacji w przestrzeni, rozwijanie poczucia rytmu, kształtowanie umiejętności reagowania na sygnał