Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

CZERWIEC 2025r.

Tydzień I:  Czego dzieci potrzebują do szczęścia?

W tym tygodniu dzieci:  −określą swój nastrój −wezmą udział w zabawach orientacyjno-porządkowych −będą brać udział w zabawie rozwijającej logiczne myślenie −wysłuchają wiersza Barbary Szelągowskiej Świat dziecka −dowiedzą się, co lubią koleżanki i koledzy −wysłuchają i nauczą się piosenki Dzieci chcą być szczęśliwe −wezmą udział w zabawach integracyjnych −będą rozwijać orientację przestrzenną −będą doskonalić umiejętność przeliczania −nauczą się tolerancji −będą oglądać zdjęcia dzieci z różnych stron świata −dowiedzą się, że wszystkie dzieci na świecie lubią to samo −wykonają eksperyment − zaznaczą w kalendarzu datę, kiedy obchodzi się Dzień Dziecka −wykonają pracę plastyczną 

Tydzień II:   Lato, lato, lato czeka

W tym tygodniu dzieci:  −określą swój nastrój −wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Lato na wsi i opowiadania Wiktorii Ko walskiej i Macieja Ciechomskiego Leśne lotnisko −dokończą zdania wypowiedziane przez N. − zaprojektują suknie dla Pani Lato − rozwiążą zagadki −wezmą udział w zabawach z piłkami −powiedzą, co można przygotować z owoców leśnych −wysłuchają i nauczą się piosenki Lato w spodenkach −będą rozwijać umiejętność dodawania i odejmowania −będą doskonalić umiejętność segregowania −będą porównywać liczebność zbiorów −podadzą przeciwieństwa do podanych przez N. wyrazów −wykonają prace plastyczne , Moda letnia − zdobędą wiedzę na temat Dzikiego Zachodu −będą dzielić wyrazy na sylaby −poszerzą wiedzę na temat współczucia i sposobów okazywania komuś wsparcia −dowiedzą się, jak należy chronić się przed słońcem −będą przeliczać kropki na kartonikach

Tydzień III:  Wkrótce wakacje

W tym tygodniu dzieci: −wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Przygotowania do podróży −wysłuchają rymowanki, zagadki i wierszyka Martyny Marzec −określą swój nastrój −wysłuchają i nauczą się piosenki Już wkrótce wakacje −wykonają pracę plastyczną −określą, dokąd można pojechać na wakacje −nauczą się rymowanki −dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje −będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie −określą, jakie czynności można wykonywać nad morzem −powiedzą, co przyda im się na wakacjach w górach, nad morzem, nad jeziorem i w lesie −wyodrębnią pierwsze głoski w słowach −odwzorują wzór −opiszą sytuację za pomocą liczmanów −dowiedzą się, jakich zasad należy przestrzegać podczas wakacyjnego odpoczynku −pożegnają się z zabawkami z sali przedszkolnej −wezmą udział w zabawach sensorycznych −powiedzą coś miłego o koleżance i koledze z grupy −nauczą się wierszyka na pamięć

Tydzień  IV:   Zwiedzamy świat

W tym tygodniu dzieci: −wysłuchają opowiadania Barbary Szelągowskiej Czas na wakacje −określą swój nastrój −wysłuchają i nauczą się piosenki Wymarzona podróż −wykonają pracę plastyczną −określą, dokąd można pojechać na wakacje −dowiedzą się, jakimi środkami transportu można udać się na wakacje −będą przeliczać w dostępnym dla siebie zakresie −wykonają pojazd z figur geometrycznych −poznają ciekawe miejsca w Europie i na świecie −poznają nazwy państw sąsiadujących z Polską − rozwiążą zagadki obrazkowe −będą uczestniczyć w eksperymentach − złożą w całość obrazki pocięte na części −wykonają na balonach balonowe miny −wykonają w grupach plakat reklamowy −poznają, czym jest biuro podróży −przedstawią scenki sytuacyjne