Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

GRUDZIEŃ 

Tydzień I

Wiadomość z daleka

  • rozwijanie umiejętności opowiadania o pracy listonosza; kształtowanie szacunku wobec osób wykonujących różne zawody

  • poznawanie różnych sposobów przesyłania wiadomości (list, e-mail, SMS, rozmowa telefoniczna, wideorozmowa); doskonalenie uważnego słuchania tekstów literackich; rozwijanie sprawności grafomotorycznej podczas ćwiczeń związanych z literą k, K

  • utrwalanie pojęć „duży–mały”; rozwijanie logicznego myślenia poprzez klasyfikowanie przesyłek według różnych cech; doskonalenie umiejętności liczenia; wdrażanie do współpracy w grupie

  • poznawanie budowy piosenki; zapoznanie z instrumentem dętym – trąbką oraz symbolem Poczty Polskiej; rozwijanie pamięci muzycznej, wrażliwości muzycznej oraz sprawności fizycznej; wdrażanie do współdziałania podczas zabaw i aktywności grupowych

  • poznanie tradycji mikołajkowych; rozwijanie kreatywności podczas wykonywania prac plastycznych; wzmacnianie poczucia własnej wartości poprzez prezentowanie własnych dzieł

     


Tydzień II

Zima tuż-tuż…

  • utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania na dworze; przypomnienie sposobów ochrony przed zimnem; rozwijanie umiejętności nazywania części garderoby i dobierania ich do pogody

  • zapoznanie z takimi zjawiskami pogodowymi jak mgła, szadź i przymrozek; poznanie litery r, R; rozwijanie wyobraźni oraz umiejętności wypowiadania się na podstawie ilustracji; doskonalenie sprawności manualnej

  • poznanie cyfry 6 i utrwalanie liczby sześć w różnych aspektach; poznanie właściwości trójkąta i wyszukiwanie go w otoczeniu; rozwijanie umiejętności logicznego myślenia podczas zabaw badawczych związanych z topnieniem śniegu

  • rozwijanie wrażliwości słuchowej poprzez słuchanie wybranych utworów muzyki klasycznej o zimowym charakterze; kształtowanie prawidłowej postawy ciała podczas zabaw ruchowych

  • poznawanie właściwości śniegu i lodu podczas eksperymentów; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i dotykowej; wzmacnianie wiary we własne możliwości


Tydzień III

Przygotowania do świąt

  • zapoznanie z tradycjami bożonarodzeniowymi; rozwijanie umiejętności wypowiadania się i budowania poprawnych wypowiedzi; zachęcanie do aktywnego udziału w przygotowaniach świątecznych w domu.

  • słuchanie opowiadań o tematyce świątecznej; rozwijanie ekspresji twórczej poprzez działania plastyczne, ruchowe i mimiczne; wdrażanie do empatii i okazywania wsparcia rówieśnikom

  • poznanie wybranych potraw wigilijnych; doskonalenie klasyfikowania przedmiotów; rozwijanie umiejętności przeliczania do 6; wdrażanie do starannego wykonywania pracy według wzoru

  • nauka świątecznej piosenki; rozwijanie pamięci muzycznej, poczucia rytmu oraz koordynacji ruchowej

  • poznawanie różnych rodzajów ozdób świątecznych; rozwijanie zdolności manualnych i wyobraźni plastycznej; zachęcanie do twórczego i estetycznego wykonywania prac


Tydzień IV

Hej kolęda, kolęda!

  • kształtowanie rozumienia pojęcia „życzliwość”; rozwijanie słuchania ze zrozumieniem; zachęcanie do okazywania życzliwości w codziennych sytuacjach.

  • utrwalanie nazw figur geometrycznych; poszerzanie słownictwa w języku angielskim o wyrazy związane ze świętami; doskonalenie liczenia i kontynuowania rytmów; wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas zabaw

  • rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych; uwrażliwienie na piękno muzyki świątecznej

  • podsumowanie zdobytej wiedzy o świętach; rozwijanie pamięci i wyobraźni.