pamięta o myciu rąk po wyjściu z toalety lub po przyjściu z podwórka,
uprzejmie się wita,
maluje farbami, kończy rozpoczętą pracę,
skupia uwagę na osobie mówiącej, potrafi wymienić co najmniej jedno swoje osiągnięcie (sukces) z bieżącego tygodnia,
potrafi wymienić co najmniej trzy normy obowiązujące w grupie, wie, jak się zachować, gdy złamie normę społeczną.
układa przedmioty zgodnie z poleceniem N., wskazuje na kartce górę i dół, składa kartkę na pół,
wyróżnia dźwięki w najbliższym otoczeniu, potrafi odpowiedzieć na pytanie, skąd pochodzi dźwięk, świadomie operuje głosem (mówi szeptem, cicho, głośno), tworzy dźwięki z wykorzystaniem przedmiotów z najbliższego otoczenia, odpowiada na pytanie, jaki dźwięk lubi (cichy głośny),
wymienia pracowników przedszkola (dyrektor, moja pani, kucharka itp.),
potrafi odpowiedzieć na pytania: Co potrafią moje ręce? Co potrafią moje nogi?,
podaje trzy przykłady pamiątek z wakacji,
wie, co może być pamiątką z wakacji,
wskazuje kąciki w sali przedszkolnej,
odpowiada na pytanie: Jakie jest nasze przedszkole?,
śpiewa w grupie pierwszą zwrotkę oraz refren piosenki Jak się masz?
rozpoznaje swój znaczek identyfikacyjny (emblemat) wśród innych znaczków,
podaje imię swojej wychowawczyni/ swojego wychowawcy,
wymienia co najmniej trzy imiona kolegów i koleżanek ze swojej grupy,
odpowiada na pytanie: Jak masz na imię?,
podaje nazwę swojej grupy przedszkolnej,
2. Emocje i uczucia
Dziecko:
ustawia się w kole,
inscenizuje ruchem i gestem treść piosenki, śpiewa pierwszą zwrotkę piosenki Świat emocji, tworzy ilustrację plastyczną do treści piosenki Świat emocji,
wie, jak się gra na instrumentach perkusyjnych, rozpoznaje instrumenty perkusyjne, wystukuje rytm na wybranym instrumencie perkusyjnym.
wskazuje prawą i lewą stronę swojego ciała,
odpowiada na pytanie: Skąd się biorą moje humorki?, wymienia nazwy podstawowych uczuć i emocji,
kreśli linie proste i ukośne.
odpowiada na pytanie: Jak wygląda złość?, wymienia co najmniej jeden sposób na radzenie sobie ze złością,
maszeruje po okręgu – jedno dziecko za drugim,
uważnie słucha opowiadania, odpowiada na pytanie: Jak wygląda radość?,
rozróżnia figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt), kreśli linie faliste, układa rytm z figur geometrycznych.
przedstawia swoje emocje, odróżnia emocje przyjemne od nieprzyjemnych, wie, że zabawki należy szanować, bo są wytworem pracy ludzkiej,
wykonuje pracę techniczną – według podanej instrukcji.
Stymulacja polisensoryczna (oddziaływanie na zmysły; wzrok, smak, zapach, węch, dotyk)
3. Jesienne impresje
Dziecko:
naśladuje dźwięki jesieni,
śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Przebojowa jesień,
wykonuje krok dostawny, gra na trójkącie i bębenku,
wykonuje pracę plastyczną Jesienne liście.
wita się kulturalnie,
poprawnie oddycha (wdech nosem, wydech ustami),
podaje skojarzenia do przykładów, przelicza w zakresie 10,
odpowiada na pytanie: Jak przedszkolaki witają jesień? wie, do czego służy lupa, rozpoznaje drzewo po jego liściach (dąb, klon, kasztanowiec, brzozę), wie, na jakim drzewie rosną żołędzie, wie, na jakim drzewie rosną kasztany,,
aktywnie uczestniczy w zabawach na świeżym powietrzu.
przelicza w dostępnym dla siebie zakresie, odróżnia przeliczanie poprawne od niepoprawnego,
stosuje określenia: większy, mniejszy, nazywa figury geometryczne, koloruje figury zgodnie z podanym kodem.
wykonuje samodzielnie samolot według podanej instrukcji,
prezentuje swoją pracę, naśladuje odgłosy ulicy, śpiewa piosenkę Przebojowa jesień, wymienia co najmniej jedno osiągnięcie z minionego tygodnia
4. Babie lato
Dziecko:
śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Babie lato,
wykonuje krok dostawny w rytm muzyki, rozpoznaje wybrane instrumenty muzyczne,
lepi pajączki z plasteliny.
odpowiada na pytanie: Co to jest babie lato?,
wykorzystuje instrumenty perkusyjne i improwizacje taneczne do zilustrowania muzyki, porusza się we wskazanym tempie,
porządkuje obiekty od największego do najmniejszego.
rozwiązuje zagadki o darach jesieni, odpowiada na pytanie: Co czerwieni się jesienią?, potrafi wyjaśnić, co to są przetwory, potrafi podać przykłady darów jesieni rozróżnia kolory,
wykonuje polecenia nauczyciela, skupia uwagę przez co najmniej 10 minut zajęć,
wyklaskuje proste rytmy,
odpowiada na pytania: W co można bawić się jesienią? Co potrafią kolory? potrafi samodzielnie wypchnąć obiekt z karty, wymienia czynności, które potrafi wykonać bez pomocy dorosłego,
wskazuje strony lewą i prawą na kartce, wskazuje górę i dół na kartce,
wymienia co najmniej jedno swoje osiągnięcie/ jeden swój sukces, zawiązuje supeł
Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.