Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

                       LISTOPAD

 

  1.      Baśnie, bajki i bajeczki

Dziecko:

  • wypowiada się na temat przyniesionej przez siebie książki,
  • rozwiązuje zagadki słuchowe,
  • śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Bajkowe marzenia,
  • wykonuje impresję ruchową do muzyki.
  • potrafi wyjaśnić, kogo nazywamy bohaterem,
  • wymienia swojego ulubionego bohatera baśni,
  • rozpoznaje literę t wśród innych liter,
  • wyróżnia głoskę t w nagłosie,
  • wyróżnia głoskę t w wygłosie,
  • kreśli litery T, t po śladach,
  • podejmuje próby czytania sylab z literą t: to, ot, ta, at,
  • odpowiada na pytanie: Jaką postacią jestem?,
  • kreśli litery t, T po śladzie,
  • podaje skojarzenia do danych słów,
  • uważnie słucha legendy czytanej przez N.,
  • odszukuje różnice na obrazkach.
  • liczy w zakresie 3,
  • tworzy zbiory trójelementowe,
  • poprawnie przelicza elementy w zbiorach,
  • poprawnie używa liczebników porządkowych w zakresie trzech,
  • wskazuje cyfrę 3 wśród innych cyfr,
  • kreśli cyfrę 3 po śladzie,
  • podaje co najmniej jeden sposób na nudę,
  • wykonuje ćwiczenia z szarfami,
  • koloruje obrazek według własnego pomysłu. 

2.  Spotkania z nauką                       

Dziecko: 

  • śpiewa piosenkę Polska to nasz dom,
  • rytmicznie maszeruje po obwodzie koła,
  • śpiewa w grupie tekst pląsu Amse adamse flore,
  • wie, na czym polega praca piekarza, cukiernika, kucharza, odpowiada na pytanie: Jak zostać master chefem?, projektuje kartę dań, lepi z ciastoliny lub plasteliny ciastko.
  • bierze udział w zabawach tradycyjnych w kręgu,
  • wodzi wzrokiem za kciukiem,
  • prawidłowo trzyma narzędzie do pisania,
  • wykonuje poprawnie ćwiczenia ręki przed pisaniem,
  • rozpoznaje głoskę i w nagłosie,
  • rozpoznaje głoskę l w wygłosie,
  • rozpoznaje literę i wśród innych liter,
  • kreśli literę i po śladzie,
  • kreśli po śladzie litery i, I,
  • odpowiada na pytanie: W czym jestem dobry/ dobra?,
  • rozpoznaje po rytmie znane piosenki,
  • tnie po liniach prostych,
  • wykonuje twórczą pracę, 
  • rozpoznaje symbole narodowe (flagę, godło, hymn),
  • przyjmuje postawę na baczność, 
  • śpiewa Hymn Polski
  • recytuje wiersz "Kto Ty jesteś?"
  • odpowiada na pytanie: Dlaczego potrzebujemy pokoju na świecie?               

 3.  Wszyscy jesteśmy tacy sami  

Dziecko:

  • staje w parze z kolegą/ koleżanką,
  • śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Niełatwo nas pomylić,
  • wie, że ludzie różnią się między sobą,
  • odpowiada na pytanie: W czym jesteśmy podobni, a czym się różnimy?,
  • dostrzega podobieństwa wśród dzieci z grupy,
  • rozpoznaje kolegów/ koleżanki z grupy po głosie,
  • wita się kulturalnie,
  • wie, że hałas przeszkadza w nauce,
  • odpowiada na pytanie: Co pomaga mi w uczeniu się?,
  • wykonuje ruchy naprzemienne,
  • wodzi wzrokiem za przedmiotem,
  • prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie,
  • rozpoznaje literę u wśród innych liter, wyróżnia głoskę u w nagłosie, wyróżnia głoskę u w wygłosie,
  • odpowiada na pytanie: Co może kolorowa kredka?,
  • kreśli litery u, U po śladzie,
  • wymienia przedmioty we wskazanym kolorze,
  • przelicza kredki w pudełku,
  • wskazuje kredki: grubą, cienką, długą, krótką,
  • porządkuje przedmioty od najmniejszego do największego,
  • eksperymentuje z kolorami,
  • wie, że słowo para ma różne znaczenia (stan skupienia wody, dwoje),
  • wie, że para powstaje z wody,
  • ustawia się z innymi dziećmi w pary,
  • łączy przedmioty w pary,
  • podaje przykłady par,
  • tańczy pląs Dwóm tańczyć się zachciało,
  • wykonuje samodzielnie pracę według podanej instrukcji,
  • prezentuje swoją pracę,
  • śpiewa piosenkę Niełatwo nas pomylić,
  • tańczy pląs Dwóm tańczyć się zachciało,
  • wymienia co najmniej jedno osiągnięcie z minionego tygodnia. 

4.   Nasze indpiracje

Dziecko:

  • śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Mój pluszak,
  • opowiada o swoim misiu,
  • bawi się swoim pluszakiem,
  • rozwiązuje zagadki,
  • uważnie słucha opowiadania,
  • maluje na dużych powierzchniach.
  • odpowiada na pytanie: Co oglądam w telewizji, a co w kinie?,
  • wyróżnia głoskę k w nagłosie, wyróżnia głoskę k w wygłosie,
  • wyróżnia literę k, K wśród innych liter,
  • poprawnie wypowiada głoskę k,
  • potrafi skupić się na wykonywanym ćwiczeniu,
  • wie, co to jest ekopojazd,
  • rozumie potrzebę dbania o środowisko naturalne,
  • wykonuje ćwiczenia z woreczkami, podrzuca i łapie woreczek,
  • kreśli literę k, K po śladzie,
  • podejmuje próby szacowania pojazdów, liczy w przód i wspak do czterech,
  • używa liczebników porządkowych w zakresie czterech,
  • wskazuje czwarty obiekt w rzędzie,
  • rozpoznaje cyfrę 4 wśród innych cyfr,
  • potrafi swoimi słowami opowiedzieć,
  • jak zrobiona jest zabawka,
  • wykonuje samodzielnie rekwizyty do teatrzyku cieni,
  • prezentuje swoją pracę,
  • śpiewa piosenkę Mój pluszak,
  • kreśli cyfrę 4 po śladzie ,
  • wymienia co najmniej jedno swoje osiągnięcie z minionego tygodnia.