LISTOPAD
- Baśnie, bajki i bajeczki
Dziecko:
- wypowiada się na temat przyniesionej przez siebie książki,
- rozwiązuje zagadki słuchowe,
- śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Bajkowe marzenia,
- wykonuje impresję ruchową do muzyki.
- potrafi wyjaśnić, kogo nazywamy bohaterem,
- wymienia swojego ulubionego bohatera baśni,
- rozpoznaje literę t wśród innych liter,
- wyróżnia głoskę t w nagłosie,
- wyróżnia głoskę t w wygłosie,
- kreśli litery T, t po śladach,
- podejmuje próby czytania sylab z literą t: to, ot, ta, at,
- odpowiada na pytanie: Jaką postacią jestem?,
- kreśli litery t, T po śladzie,
- podaje skojarzenia do danych słów,
- uważnie słucha legendy czytanej przez N.,
- odszukuje różnice na obrazkach.
- liczy w zakresie 3,
- tworzy zbiory trójelementowe,
- poprawnie przelicza elementy w zbiorach,
- poprawnie używa liczebników porządkowych w zakresie trzech,
- wskazuje cyfrę 3 wśród innych cyfr,
- kreśli cyfrę 3 po śladzie,
- podaje co najmniej jeden sposób na nudę,
- wykonuje ćwiczenia z szarfami,
- koloruje obrazek według własnego pomysłu.
2. Spotkania z nauką
Dziecko:
- śpiewa piosenkę Polska to nasz dom,
- rytmicznie maszeruje po obwodzie koła,
- śpiewa w grupie tekst pląsu Amse adamse flore,
- wie, na czym polega praca piekarza, cukiernika, kucharza, odpowiada na pytanie: Jak zostać master chefem?, projektuje kartę dań, lepi z ciastoliny lub plasteliny ciastko.
- bierze udział w zabawach tradycyjnych w kręgu,
- wodzi wzrokiem za kciukiem,
- prawidłowo trzyma narzędzie do pisania,
- wykonuje poprawnie ćwiczenia ręki przed pisaniem,
- rozpoznaje głoskę i w nagłosie,
- rozpoznaje głoskę l w wygłosie,
- rozpoznaje literę i wśród innych liter,
- kreśli literę i po śladzie,
- kreśli po śladzie litery i, I,
- odpowiada na pytanie: W czym jestem dobry/ dobra?,
- rozpoznaje po rytmie znane piosenki,
- tnie po liniach prostych,
- wykonuje twórczą pracę,
- rozpoznaje symbole narodowe (flagę, godło, hymn),
- przyjmuje postawę na baczność,
- śpiewa Hymn Polski
- recytuje wiersz "Kto Ty jesteś?"
- odpowiada na pytanie: Dlaczego potrzebujemy pokoju na świecie?
3. Wszyscy jesteśmy tacy sami
Dziecko:
- staje w parze z kolegą/ koleżanką,
- śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Niełatwo nas pomylić,
- wie, że ludzie różnią się między sobą,
- odpowiada na pytanie: W czym jesteśmy podobni, a czym się różnimy?,
- dostrzega podobieństwa wśród dzieci z grupy,
- rozpoznaje kolegów/ koleżanki z grupy po głosie,
- wita się kulturalnie,
- wie, że hałas przeszkadza w nauce,
- odpowiada na pytanie: Co pomaga mi w uczeniu się?,
- wykonuje ruchy naprzemienne,
- wodzi wzrokiem za przedmiotem,
- prawidłowo trzyma narzędzie pisarskie,
- rozpoznaje literę u wśród innych liter, wyróżnia głoskę u w nagłosie, wyróżnia głoskę u w wygłosie,
- odpowiada na pytanie: Co może kolorowa kredka?,
- kreśli litery u, U po śladzie,
- wymienia przedmioty we wskazanym kolorze,
- przelicza kredki w pudełku,
- wskazuje kredki: grubą, cienką, długą, krótką,
- porządkuje przedmioty od najmniejszego do największego,
- eksperymentuje z kolorami,
- wie, że słowo para ma różne znaczenia (stan skupienia wody, dwoje),
- wie, że para powstaje z wody,
- ustawia się z innymi dziećmi w pary,
- łączy przedmioty w pary,
- podaje przykłady par,
- tańczy pląs Dwóm tańczyć się zachciało,
- wykonuje samodzielnie pracę według podanej instrukcji,
- prezentuje swoją pracę,
- śpiewa piosenkę Niełatwo nas pomylić,
- tańczy pląs Dwóm tańczyć się zachciało,
- wymienia co najmniej jedno osiągnięcie z minionego tygodnia.
4. Nasze indpiracje
Dziecko:
- śpiewa pierwszą zwrotkę i refren piosenki Mój pluszak,
- opowiada o swoim misiu,
- bawi się swoim pluszakiem,
- rozwiązuje zagadki,
- uważnie słucha opowiadania,
- maluje na dużych powierzchniach.
- odpowiada na pytanie: Co oglądam w telewizji, a co w kinie?,
- wyróżnia głoskę k w nagłosie, wyróżnia głoskę k w wygłosie,
- wyróżnia literę k, K wśród innych liter,
- poprawnie wypowiada głoskę k,
- potrafi skupić się na wykonywanym ćwiczeniu,
- wie, co to jest ekopojazd,
- rozumie potrzebę dbania o środowisko naturalne,
- wykonuje ćwiczenia z woreczkami, podrzuca i łapie woreczek,
- kreśli literę k, K po śladzie,
- podejmuje próby szacowania pojazdów, liczy w przód i wspak do czterech,
- używa liczebników porządkowych w zakresie czterech,
- wskazuje czwarty obiekt w rzędzie,
- rozpoznaje cyfrę 4 wśród innych cyfr,
- potrafi swoimi słowami opowiedzieć,
- jak zrobiona jest zabawka,
- wykonuje samodzielnie rekwizyty do teatrzyku cieni,
- prezentuje swoją pracę,
- śpiewa piosenkę Mój pluszak,
- kreśli cyfrę 4 po śladzie ,
- wymienia co najmniej jedno swoje osiągnięcie z minionego tygodnia.