Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

 

 

Maj 2025

 

 

Tydzień I. Od rycerza do obywatela

  • zapoznanie z atrybutami rycerskimi, rozwijanie pamięci, koncentracji i kreatywności, kształtowanie umiejętności pracy w grupie

  • zapoznanie z symbolami narodowymi i refrenem hymnu państwowego, rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków, rozwijanie aparatu mowy, kształtowanie tożsamości narodowej

  • zapoznanie z mapą geograficzną Polski oraz położeniem na mapie stolicy i miasta zamieszkania, rozwijanie umiejętności kodowania, rozwijanie umiejętności rozróżniania strony lewej i prawej, rozwijanie zainteresowania swoim krajem

  • poznanie legendy o Smoku Wawelskim, zapoznanie ze zjawiskiem smogu, rozwijanie słownictwa, ćwiczenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, rozwijanie samodzielności w pracy i zabawie

  • zapoznanie ze bohaterami polskich legend, poznanie nowych angielskich słów, rozwijanie ekspresji tanecznej, poczucia rytmu i umiejętności manualnych, utrwalanie poczucia tożsamości narodowej

 

 

Tydzień II. Na zielonej łące

  • zapoznanie z powiedzeniami związanymi z owadami („pracowity jak mrówka”, „pracowity jak pszczółka”, „zły jak osa” „mieć muchy w nosie”), doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie empatii w stosunku do zwierząt

  • zapoznanie ze zwierzętami mieszkającymi na łące, doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, rozwijanie motoryki małej, uwrażliwianie na piękno otaczającej przyrody

  • poznanie nazw łąkowych kwiatów, doskonalenie umiejętności rozpoznawania i określania nazw figur geometrycznych, rozwijanie logicznego myślenia, kształtowanie umiejętności pracy w grupie

  • zapoznanie z procesem powstawania miodu i nazwą „pszczelarz”, rozwijanie zainteresowania światem przyrodniczym, rozwijanie logicznego myślenia i wzbogacenie słownictwa, kształtowanie umiejętności pracy w grupie

  • nauka układu choreograficznego do tematycznej piosenki, rozwijanie percepcji, pamięci słuchowej i ekspresji ruchowej, doskonalenie umiejętności manualnych, rozwijanie cierpliwości w oczekiwaniu na swoją kolej

 

Tydzień III. W kosmosie

  • rozbudzanie ciekawości poznawczej, kształtowanie kreatywnego myślenia, oswajanie się z uczuciem niepewności, lęku przed nieznanym

  • poznanie znaczenia słowa astronauta, kształtowanie poprawnej artykulacji i aparatu mowy, poszerzanie umiejętności językowych, rozwijanie ciekawości poznawczej

  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i określania nazw figur geometrycznych płaskich (koło, trójkąt, kwadrat, prostokąt), rozwijanie kreatywności, nabywanie umiejętności dłuższego skupienia się na zadaniu

  • rozbudzanie ciekawości poznawczej przez uczestniczenie w zabawach badawczych i eksperymentach, poszerzanie wiedzy na temat kosmosu, rozwijanie umiejętności współpracy

  • rozwijanie sprawności manualnej, kształtowanie umiejętności samodzielnego wyszukiwania informacji, wzmocnienie poczucia własnej wartości i wiary we własne możliwości

 

 

Tydzień IV. Dzień Rodziny

  • utrwalenie wiedzy na temat uczuć miłości i przywiązania do rodziny, kształtowanie umiejętności określania nazw emocji, doskonalenie umiejętności radzenia sobie z przegraną

  • kształtowanie umiejętności wypowiadania się na forum grupy, zacieśnianie rodzinnych więzi i ukazywanie ich wartości, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

  • utrwalenie znajomości pojęć „najwyższy”, „najniższy”, rozwijanie logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności współpracy

  • zapoznanie z okolicznymi krajobrazami, kształtowanie umiejętności opisu przyrody, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej

  • uświadomienie dzieciom roli rodziców w ich życiu, kształtowanie zmysłu estetyki, doskonalenie wyczucia rytmu