Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze

 

 

Czerwiec 2025

  

Tydzień I.

Pięknie się różnimy

  • wprowadzenie pojęcia „tolerancja”, kształtowanie umiejętności dostrzegania podobieństw i różnic występujących między dziećmi, uwrażliwianie na okazywanie szacunku innym osobom
  • zapoznanie z prawami i obowiązkami dziecka, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich opinii, uwrażliwianie na postawę szacunku wobec innych
  • zapoznanie z prostymi wyliczankami, doskonalenie pamięci, kształtowanie umiejętności przeliczania, wyzwalanie radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej podczas wspólnych zabaw
  • utrwalanie wiedzy na temat wyglądu i nazw owoców, sensoryczne poznawanie świata, kształtowanie postawy otwartości na nieznane smaki
  • zapoznanie z utworem muzyki klasycznej, uwrażliwianie na sygnały i formę utworu, doskonalenie słuchu fonematycznego, zacieśnianie więzi w grupie

 

 

Tydzień II.

W drodze do celu

  • zapoznanie z uczuciami znudzenia i zniecierpliwienia, rozwijanie umiejętności twórczego myślenia, doskonalenie umiejętności czekania na swoją kolej
  • utrwalenie znajomości nazw popularnych środków transportu, zapoznanie z nazwami i sposobami poruszania się pojazdów pływających (motorówka, żaglówka, statek), doskonalenie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do zacieśniania więzi rówieśniczych
  • nabywanie umiejętności klasyfikowania środków lokomocji na lądowe, powietrzne i wodne, utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas podroży i na ulicy podczas przechodzenia przez przejście dla pieszych, rozwijanie ciekawości poznawczej i logicznego myślenia
  • zapoznanie z ciekawostkami o zwierzętach (termitach), utrwalanie znajomości charakterystycznych cech zwierząt, uwrażliwianie na piękno świata przyrody i jego znaczenie dla ludzi
  • rozwijanie umiejętności rytmicznych, zachęcanie do twórczego wykorzystania materiałów (w myśl postawy zero waste), rozwijanie wyobraźni twórczej

Tydzień III.

Morskie opowieści

  • poszerzanie wiedzy na temat radzenia sobie ze złością, rozwijanie umiejętności koncentracji i samodzielnego wyciszenia, rozwijanie odporności emocjonalnej
  • rozwijanie słuchu fonemowego, doskonalenie koordynacji słuchowo-ruchowej, poszerzanie słownictwa, zacieśnianie więzi rówieśniczych
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie logicznego myślenia, rozwijanie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na środowisko życia, doskonalenie orientacji w przestrzeni
  • wdrażanie do uważnego słuchania utworu, rozwijanie słownictwa, poszerzanie wiedzy na temat konieczności oszczędzania wody, rozwijanie ciekawości poznawczej podczas przeprowadzania eksperymentu
  • rozwijanie słownictwa dotyczącego morskich podróży, kształtowanie słuchu fonematycznego, doskonalenie sprawności manualnych

 

 Tydzień IV.

Szlakiem wakacyjnych przygód

  • utrwalenie znajomości zasad bezpieczeństwa podczas wakacji, wzbogacenie słownictwa, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, rozwijanie sprawności ruchowej, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za swoje zdrowie i życie
  • wzbogacenie słownictwa, doskonalenie umiejętności grafomotorycznych, rozwijanie umiejętności dokonywania analizy sylabowej, stwarzanie okazji do czerpania radości ze wspólnie przygotowanego posiłku
  • doskonalenie umiejętności przeliczania, kształtowanie sprawności grafomotorycznych, doskonalenie umiejętności odczytywania kodu, rozwijanie samodzielności w pracy i zabawie
  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w górach, doskonalenie znajomości symboli pogodowych, utrwalenie znajomości nazw pór roku, rozwijanie wrażliwości na piękno otaczającej przyrody
  • utrwalenie wiedzy na temat drogi listu od nadawcy do adresata, utrwalenie nazw instrumentów muzycznych, rozwijanie percepcji słuchowej i ekspresji muzycznej, stwarzanie okazji do wyzwalania radości i poczucia przynależności do grupy rówieśniczej