stymulowanie rozwoju poznawczego dotyczącego świata zwierząt;
doskonalenie umiejętności wypowiadania się na zadany temat;
rozpoznawanie roślin oraz zwierząt za pomocą zmysłów;
rozwijanie wrażliwości emocjonalnej; uwrażliwianie na potrzeby zwierząt;
doskonalenie percepcji wzrokowo-słuchowej;
doskonalenie umiejętności pracy oraz zabawy w małych grupach;
rozwijanie umiejętności społecznych – skoncentrowanych głównie na umiejętności rozpoznawania zachowań pożądanych i niepożądanych;
uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcje i radość;
wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli;
dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;
uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych;
nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem);
Jak pachnie świat?
Stymulacja polisensoryczna (oddziaływanie na zmysły; wzrok, smak, zapach, węch, dotyk);
Doskonalenie percepcji wzrokowej;
Doskonalenie percepcji słuchowej;
Stymulacja rozwoju umiejętności motoryki małej;
Nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem);
Kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
Segregowanie danych symboli graficznych według przyjętego kryterium; Kształtowanie umiejętności prawidłowego wypowiadania się na dany temat;
Ćwiczenie cierpliwości w oczekiwaniu na swoją kolej;
Rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych;
LIPIEC
Głęboka woda
Stymulowanie rozwoju poznawczego; poszerzanie wiedzy na temat wody i jej znaczenia w przyrodzie;
Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowywania się w trakcie zabaw nad wodą;
uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcje i radość;
wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli;
rozpoznawanie roślin oraz zwierząt wodnych za pomocą zmysłów;
dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;
uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych;
nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem); Co wiemy o ogniu?
Stymulowanie rozwoju poznawczego; poszerzanie wiedzy na temat wody i jej znaczenia w przyrodzie;
Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowywania się w trakcie zabaw nad wodą;
uczestniczenie w zabawach rozwijających: aktywność badawczą, umiejętność rozwiązywania problemów, myślenie, wyobrażenia, umiejętność klasyfikowania, uogólniania, rozumowania przyczynowo-skutkowego, poznawania samego siebie;
uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcje i radość;
wykorzystywanie w zabawach (także w sposób niekonwencjonalny) różnych zabawek, przedmiotów, znaków i symboli;
rozpoznawanie roślin oraz zwierząt wodnych za pomocą zmysłów;
dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku;
uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;
uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych;
nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem);
Poznanie ognia; jako groźnego i pożytecznego żywiołu;
Zapoznanie z zawodem strażaka i wyglądem wozu strażackiego;
Utrwalanie zasad bezpieczeństwa;
Kształtowanie umiejętności prawidłowego wypowiadania się na dany temat;
Ćwiczenie cierpliwości w oczekiwaniu na swoją kolej;
Rozróżnianie zbiorów – równolicznych i nierównolicznych;
Rozwijanie wyobraźni przestrzennej (np. poprzez zastosowanie przestrzennych technik plastycznych, takich jak: konstruowanie, modelowanie itp., oraz pozostawianie swobody w zagospodarowaniu przestrzeni kartki w toku rysowania);
Nabywanie wrażliwości dotykowej (poprzez kontakt z różnym materiałem przeznaczonym do działalności plastyczno-konstrukcyjnej, np. sznurkiem, watą, folia aluminiową, papierem ściernym, styropianem);
Kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
Segregowanie danych symboli graficznych według przyjętego kryterium;
Co potrafi powietrze?
Stymulowanie rozwoju poznawczego na temat powietrza i jego właściwości;
Uwrażliwianie na jakość wdychanego powietrza;
Uczestniczenie w eksperymentach dotyczących powietrza;
Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej oraz motoryki dużej w trakcie zajęć gimnastycznych;
Stymulowanie analizy oraz syntezy wzrokowej;
Uczestniczenie w zabawach, ćwiczeniach, pracach plastycznych, rozmowach, słuchaniu wierszy, opowiadań sprzyjających koncentracji uwagi;
Uczestniczenie w różnego rodzaju zabawach twórczych (tematycznych, konstrukcyjnych, ruchowych, z elementem pantomimy itd.),
Rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów; określenie kolejności czynności, np. podczas wykonywania zamku z piasku; zadawaniu pytań; rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; określania kolejności zdarzeń w różnych sytuacjach, historyjkach;
Wykonywanie ćwiczeń w parach;
Budowanie danego szeregu według wzrastającej lub malejącej liczby elementów, wielkości, natężenia barwy;
Łączenie przedmiotów w grupy na podstawie cechy percepcyjnej, np. barwy, wielkości, kształtu, a następnie cech funkcyjnych;
Klasyfikowanie przedmiotów według jednej cechy;
Rozróżnianie błędnego liczenia od poprawnego.
Jaka jest Ziemia?
Stymulowanie rozwoju poznawczego; poszerzanie wiedzy na temat planety Ziemi;
Poznanie różnych form ochrony naszej planety;
Wdrażanie do działań i zachowań proekologicznych;
Oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu;
Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad;
Nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty);
Wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazów, symboli graficznych;
Składanie pociętych obrazków w całość bez wzoru;
Kończenie rysowania danego przedmiotu według podanego wzoru;
Segregowanie danych symboli graficznych według przyjętego kryterium;
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie, występujących zjawisk atmosferycznych, np.: padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury;
Obserwowanie, w sposób bezpośredni lub pośredni, zmian zachodzących w przyrodzie w wybranych środowiskach (np.: w lesie, na łące).
Ta strona internetowa wykorzystuje pliki cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies.